SEOmoz her iki yılda bir SEO uzmanları ile bir anket yapıyormuş. Bu enket ile arama motorlarında üst sıralarda çıkmayı etkileyen faktörler belirleniyor.
Bu yıl da 72 SEO uzmanı ile yapılan anket sonuçları aşağıdaki gibi çıkmış.
SEO’yı Olumlu Yönde Etki Eden İlk 5 Faktör:
- Sitenize gelen bağlantıların anahtar kelimelerinizi içiermesi. Mesela bu siteye “Web Tasarım ve Programlama” şeklinde bir yazı ile link verilmesi. (% 73)
- Sitenize gelen link sayısı ve link verenin kalitesi. (bağlantı sayısı/kalite) (% 71)
- Sitenize gelen linklerin farklı sitelerden olması. (% 67)
- Anahtar kelimelerinizin sitenizin başlığında geçmesi. (% 66)
- Güvenilirliği yüksek sitelerden link almak.(% 66)
SEO’yu Olumsuz Yönde Etki Eden İlk 5 Faktör:
- Sitenizdeki zararlı yazılımlar. Sitenize virüs bulaşması ya da sizin yazdığınız kötü niyetli yazılımlar. (% 68)
- Doğal olmayan linkler. Dışarıdan link toplama ya da satın alma ve bunu belli etme. (% 56)
- Spam veya kalitesiz sitelere link vermek. (%51)
- Linkleri ve ziyaretçi bilgilerini gizleme.(%51)
- Siteye uzun süre erişilememesi veya sık sık bağlantı kopması.(%51)
SEO İçin Anahtar Kelimeleri Kullanırken Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar:
- Sayfa başlığında anahtar kelime kullanmak (% 66)
- Site başlığının ilk kelimesini anahtar kelime olarak kullanmak. (63%)
- Alan adında anahtar kelimenin geçmesi. (Örmek: www.anahtar-kelime.com) (% 60)
- Yazıda H1 tagı içinde anahtar kelimenin kullanılması. (49%)
- Site içi bağlantılarda anahtar kelimelerin kullanılması. % 47
- Site dışına verilen linklerde anahtar kelimelerin kullanılması. % 46
- Sayfanın başında H1 tagı içinde anahtar kelime kullanılması. % 45
- İlk 50-100 metin içinde anahtar kelime kullanmak. % 45
- Alt alan içinde anahtar kelimenin geçmesi. (Örnek: anahtar.sitedefteri.net) % 42
- URL içinde anahtar kelime geçmesi. (Örnek: www.emine.web.tr/klasör/anahtar.html) % 38 (PHP SEO URL yapımı)
- URL içinde klasör olarak anahtar kelimenin geçmesi. (Örnek: www.emine.web.tr/anahtar/sayfa.html) % 37
- Anahtar kelimenin diğer başlık taglarında geçmesi (h2-h6) % 35
- Grafiklerin alt taglarında anahtar kelime geçmesi. % 33
- Sayfadaki anahtar kelime sayısı. % 33
- Grafik isimlerinin anahtar kelimeleri içermesi. (Örnek: anahtar-kelime.jpg) % 33
- Anahtar kelimelerin <b> ve <strong> etiketler içinde kulanılması. 26%
- Anahtar kelimelerin liste etiketinde (li) kullanılması. 23%
- Sayfa sorgularında anahtar kelime kullanımı. (Örnek: emine.web.tr/sayfa?anahtar) % 22
- Anahtar kelimleri <i> ve <m> tagları içinde kullanmak. 21%
- Anahtar kelimeleri Meta Description (Açıklma) Tagında kullanmak. % 19
- Anahtar kelime kullanın html kodunun yorum bölümünde kullanmak. 6%
- Anahtar kelimeleri Meta Keywords (Anahtar Kelimeler) Tagında kullanmak. % 5
Yorumlar |
|
Henüz yorum yapılmamış
|
Yorum Ekle |
|
|
|