(0x800CCC62) : ’Giden (SMTP) e-posta sunucunuz bir iç hata bildirdi. Bu iletiyi almaya devam ederseniz, sunucu yöneticinize veya Internet servis sağlayıcınıza (ISP) başvurun" hata mesajı aldığınızda;
Outlook Programınızı açıp E-Posta Hesap Ayalarınıza gelin. Diğer ayarlar/gelen posta sunucusu kısmında " posta göndermeden önce gelen posta sunucusunda oturumu aç" seçeneğini seçiniz..
Eğer sizin de Outlook programınız bir anda bu şekilde bir hata vermeye başladıysa bunun sebebi oluşturduğunuz klasörlerin 2GB’lik Outlook Express sınırını aşmasıdır.
Çözüm1:
Öncelikle Bilgisayarım penceresinden Araçlar – Klasör seçenkleri’ne tıklayın. Görünüm sekmesinden Gizli ve sistem dosyalarını göster’i işaretleyip pencereyi tamam’a tıklayarak kapatın.
C:Documents and SettingsAdministratorLocal SettingsApplication DataIdentities klasörü içinde {C1DF… gibisinden bir klasör olacak bu klasörün içinde Microsoft ve onun da içinde Outlook Express diye bir klasör daha var.
Outlook Express klasörüne girdiğinizde e-postalarınızıntutulduğu dosyalar görüntülenecektir. Buradan boyutu 2GB civarında olanları ve ilerde de sıkıntı olmaması için 2GB’ye yakın olanları not alın.
Şimdi hatayı tespit ettik. Gelelim çözüme örneğin diyelim inbox.dbx dosyası 2GB civarında. Öncelikle Outlook’u açıp yeni bir klasör inbox2 adında oluşturun ve başka işlem yapmadan outlook’u kapatın.
Sonra üstte verdiğim klasöre gittiğinizde inbox.dbx ve inbox2.dbx adında iki dosya göreceksiniz. Bu iki dosyanın adını birbiriyle değiştirin.
Artık 2 GB daha hakkınız var sorun tekrarlanırsa aynı şekilde inbox3 gibi devam edin.
Önemli: Dosya isimleri değişmiyorsa outlook express’i tamamen kapadığınızdan emin olun. Önemli2: Dosya isimlerini birbiriyle değiştirmekte zorlanan aşağıdaki gibi yapabilirler.
inbox.dbx -> inboxx.dbx
inbox2.dbx -> inbox.dbx
inboxx.dbx -> inbox2.dbx
Çözüm2:
Yukarıdaki işlemler kesinlikle bu yöntemden daha kısa olsa da karmaşık gelebilir. O yüzden diğer bir yöntem olarak: Outlook içinde oluşturduğunuz klasörlerdeki e-postaları yeni klasörler oluşturarak paylaştırmanız yeterli olacaktır. Her bir klasöre ait e-postalar farklı dosyalarda tutulduğu için dosya boyutları küçülecek ve yine e-postalarınızı sunucunuzdan indirebileceksiniz. İleri de sorun olmaması için veya sorun oldukça bu taşıma işlemini periyodik olarak tekrarlamalısınız. Ama dediğim gibi 1. yöntem tarafımdan kullanılmış olup kesin çözümdür.
Tabi ki kalıcı çözüm için başka bir e-posta yöneticisi kullanabilirsiniz. Zaten e-postalarınızı taşırken outlook’un bilgisayarınızı kastığını göreceksiniz. Siz de yeni bir program arayacaksınız.
• Sabit diskinizde bozuk dosyalar var.
• Firewall çalıştırıyorsunuz.
• Internet Security yazılımını çalıştırıyorsunuz.
• Bir Microsoft Office güncelleştirmesi yüklediniz.
• Outlook’ta Anti-Spam eklentileri etkinleştirilmiş.