Türkçe   English   Site Haritası.  


  BİLGİ PAYLAŞIMI 
Ders Notları
İnternet
Kişisel Gelişim
Klavye kısa yollar
Komutlar - Kısa Yollar
Markalaşma
Personel Yönetimi
Satış - Pazarlama
Web Sitenize MSN Üzerinden Canlı Destek Verin!
Yönetim/Organizasyon
Zaman Yönetimi
Best Of FW Maillerim:)
E-Posta
• E-Posta Alamıyorum?
• E-Posta Gönderemiyorum?
• E-posta Pazarlamasında Açılma Oranını Artıracak 10 Öneri
• E-Posta Sık Sorulan Sorular
• Karşıdan yüklenen kapsüllenmiş PostScript dosya uzantısı değişiklikleri
• Outlook Hata Mesajları
Kutlamalar
Küçük Kodlar
SEO

Site İçi Arama

E-Posta Sık Sorulan Sorular

’SMTP sunucu adı - Gönderme ve Alma’ görevi bir hata bildirdi (0x80042109): ’Outlook giden (SMTP) e-posta sunucunuza bağlanamıyor. Bu iletiyi almaya devam ederseniz, sunucu yöneticinize veya Internet servis sağlayıcınıza (ISS) başvurun.

Aşağıdaki hata kodlarından birini veya daha fazlasını içeren bir hata iletisi de alabilirsiniz:

¤    0x800ccc15
¤    0x80042108
¤    0x800ccc0e
¤    0x8004210b
¤    0x800ccc0b
¤    0x800ccc79
¤    0x800ccc67
¤    0x80040900
¤    0x800ccc81


Nedeni


¤ Internet veya ağa bağlantınız yoktur veya posta sunucunuz geçici olarak çalışmıyordur.

¤ Hesap ayarlarınız yanlıştır.

¤ Outlook’taki kullanıcı profiliniz bozulmuştur.

¤ POP3 sunucunuzdaki bir e-posta öğesi bozulmuştur.

¤ Virüsten koruma yazılımınız hatalı yapılandırılmıştır.

¤ Outlook Express bilgisayarınızdan kaldırılmış veya yükleme bozulmuştur.

¤ Kişisel güvenlik duvarı yazılımınızın yapılandırması hatalıdır.

Çözüm


I. Yöntem; Bu hata iletilerinin en sık karşılaşılan nedenleri, Internet bağlantısı ile ilgili sorunlar ve Outlook’ta ya da Outlook Express’te hesap ayarlarının hatalı yapılandırılmış olmasıdır. İlk olarak, Internet’e bağlı olduğunuzdan emin olun.

II. Yönetim; Hesap Ayarlarınızın doğru olduğuna emin olun. (Bknz>>)

III. Yöntem; Outlook’u güvenli modda başlatmak için:

Windows Vista veya Windows 7

  1. Başlat ’ı tıklatın.
  2. Aramayı Başlat kutusuna outlook.exe /safe yazın.
  3. Enter tuşuna basın.

Windows XP, Windows Server 2003 veya Windows 2000

  1. Başlat’ı tıklatın.
  2. Çalıştır’ı tıklatın.
  3. outlook.exe /safe yazın.
  4. Tamam’ı tıklatın.

Outlook güvenli modda başlatıldığında Outlook eklentiler, önizleme bölmesi veya araç çubuğu özelleştirmeleri olmadan başlar ve bozuk bir profil ya da çakışan bir üçüncü taraf uygulaması veya eklentisi gösterebilir. Yeni bir e-posta profili oluşturmak için Yöntem 2’ye bakın. Çakışan bir uygulamayı veya eklentiyi belirleme konusunda yardım almak için Destek hizmetlerine başvurabilirsiniz.

IV. Yöntem; Yeni bir e-posta profili oluşturarak bu sorunlarını gidermeniz mümkün olabilir. Outlook’ta profil oluşturma hakkında daha fazla bilgi için E-Porta Kurulum Videolarına bakınız>>

V. Yöntem; Şüpheli iletileri posta kutunuzdan silmek probleminizi çözebilir.
Posta kutunuzda bozuk bir ileti varsa, aşağıdakilerden birini yaparak bu sorunu çözebilirsiniz:

¤  ISS’nize başvurun ve şüpheli tüm e-postaları silmelerini isteyin.

¤  ISS’nizin Web tabanlı e-posta programını kullanarak posta kutunuza erişin ve şüpheli tüm e-postaları silin.

VI. Yöntem; Virüsten koruma yazılımınız hatalı yapılandırılmış olabilir. Ek öneriler için virüsten koruma yazılımı satıcınızın Web sitesine bakabilirsiniz.
Aşağıdaki satıcılar tarafından geliştirilen virüsten koruma yazılımlarının bu soruna neden olduğu bilinmektedir.Daha fazla bilgi için virüsten koruma yazılımınız için aşağıdaki Web sitelerinden birini ziyaret edin:

Symantec:

Office programlarını Norton AntiVirus Office eklentisiyle nasıl kullanma hakkında daha fazla bilgi için:

329820 Office programları Norton AntiVirus Office eklentisiyle nasıl kullanılır

McAfee:

Trend Micro:

Panda:

Note Virüsten koruma yazılımı bilgisayarınızı virüslerden korunmasına yardımcı olur. Virüsten koruma programınızın devre dışı bırakıldığı sırada güvenmediğiniz kaynaklardaki dosyaları karşıdan yüklememeli ve açmamalı, güvenmediğiniz Web sitelerini ziyaret etmemeli ve e-posta eklerini açmamalısınız.
VII. Yöntem; Outlook Express bilgisayarınızdan kaldırıldıysa veya Outlook Express yüklemesi bozuksa, Outlook düzgün çalışmaz ve "Belirtiler" bölümünde anlatılan hata iletilerinden birini verebilir. Bu sorunu gidermek için Outlook Express’i onarın.
VIII. Yöntem; Dağıtım listesindeki tüm SMTP e-posta adreslerinin geçerli olduğunu doğruluğunu kontrol ediniz.
Dağıtım listesindeki bir SMTP adresi bozuksa veya yanlış biçimlendirilmişse, 0x8004210b hatası oluşabilir. Dağıtım listesindeki tüm adresleri inceleyerek doğru olduklarından emin olun. Ayrıca, dağıtım listesindeki her üyeye bağımsız metin iletileri göndererek bozuk adresi belirleyebilirsiniz.
IX. Yöntem; Güvenlik duvarı yazılımınızın yapılandırmasını inceleme;
Uyarı Bu geçici çözüm, bilgisayarın veya ağın kötü niyetli kullanıcılar veya virüsler gibi kötü amaçlı yazılımlar tarafından gerçekleştirilecek saldırılara karşı daha savunmasız kalmasına neden olabilir. Bu geçici çözüm önerilmez, ancak gerekli olduğunu düşünürseniz kullanabilmeniz amacıyla bu bilgiler sağlanmaktadır. Bu çözümü kullanmak kendi sorumluluğunuzdadır.

Önemli Bu adımlar güvenlik riskinizi artırabilir. Bu adımlar, bilgisayarın veya ağı kötü niyetli kullanıcılar veya virüsler gibi kötü amaçlı yazılımlar tarafından gerçekleştirilecek saldırılara karşı daha savunmasız kalmasına neden olabilir. Programların tasarlandıkları şekilde çalışmasını veya belirli program becerilerini kullanmasını sağlamak için, bu makalede anlatılan işlemin kullanılmasını öneririz. Bu değişiklikleri yapmadan önce, bu işlemin çalışma ortamınızda uygulanmasıyla ilişkili riskleri değerlendirmeniz önerilir. Bu işlemi kullanmaya karar verirseniz, sistemin korunmasına yardımcı olabilecek ek adımları da gerçekleştirin. Bu işlemi, yalnızca çok gerekliyse kullanmanızı öneririz.

Güvenlik duvarı yazılımınızı, aşağıdaki dosyaların Internet’e erişimine izin verecek şekilde yapılandırın:

Outlook Express için: Msimn.exe
Outlook için: Outlook.exe

Varsayılan olarak, çoğu e-posta istemcisinin 25 numaralı bağlantı noktasında giden trafiğe ve 110 numaralı bağlantı noktasında gelen trafiğe erişimi vardır. E-posta sunucunuzla iletişim kuran bağlantı noktaları hakkında daha fazla bilgi için ISS’nize veya sistem yöneticinize başvurun.

Aşağıdaki satıcılar tarafından geliştirilen güvenlik duvarı yazılımlarının bu soruna neden olduğu bilinmektedir:

McAfee
Symantec
ZoneLabs
Cisco
Sygate
Sonicwall
Freedom Security Zero Knowledge

McAfee Personal Firewall

McAfee Personal Firewall programınızdaki yapılandırma ayarlarını denetleyin ve Microsoft Outlook veya Microsoft Outlook Express’in tam erişimi olduğunu doğrulayın.
McAfee Personal Firewall’ı yapılandırma hakkında daha fazla bilgi için aşağıdaki McAfee Web sitesini ziyaret edin: http://www.mcafee.com Ya da McAfee Personal Firewall programını kaldırıp yeniden yükleyebilirsiniz. Yeniden yükleme işlemi, güvenlik duvarı tarafından kullanılan program imza dosyasını yeniden oluşturur. Buna ek olarak, bu işlem hem Outlook’un hem de Outlook Express’in Internet erişimine izin verilen programlar listesine eklenmesini sağlar.

Norton Personal Firewall (Symantec)
Symantec’in Norton Personal Firewall 2002, Norton Internet Security veya Norton SystemWorks yazılımını çalıştırıyorsanız, sorununuzu gidermek için yükseltme veya yeniden yapılandırma yönergesi edinmek amacıyla Symantec ürün desteğine başvurun.Symantec ile iletişim kurma hakkında daha fazla bilgi için şu Symantec Web sitesinde Symantec iletişim bilgilerini görüntüleyin: http://www.symantec.com/tr/tr/feedback/contactus.jsp

 

AYRICA EK OLARAK;


Hata koduyla birlikte bir de zaman aşımı hata iletisi varsa, Outlook’ta veya Outlook Express’te sunucu zaman aşımı ayarını artırarak bu sorunu giderebilirsiniz. Sunucu zaman aşımı ayarını artırmak için aşağıdaki yöntemlerden Outlook veya Outlook Express sürümünüze uygun olanı kullanın.

Outlook 2000 Şirket veya Çalışma Grubu modu (CW)

  1. Outlook’u başlatın.
  2. Araçlar menüsünde, Hizmetler’i tıklatın.
  3. Hizmetler sekmesinde, Internet E-postası’nı seçin ve Özellikler’i tıklatın.
  4. Gelişmiş sekmesini tıklatın.
  5. Sorun giderilinceye kadar sunucu zaman aşımı ayarını yavaş yavaş artırın.

Outlook 2000 Yalnızca Internet Postası (IMO)

  1. Outlook’u başlatın.
  2. Araçlar menüsünde, Hesaplar’ı tıklatın.
  3. Hedef hesabı seçin ve Özellikler’i tıklatın.
  4. Gelişmiş sekmesini tıklatın.
  5. Sorun giderilinceye kadar sunucu zaman aşımı ayarını yavaş yavaş artırın.

Outlook 2002 ve Outlook 2003

  1. Outlook’u başlatın.
  2. Araçlar menüsünde, E-posta Hesapları’nı tıklatın.
  3. Var olan e-posta hesabını görüntüle veya değiştir’i ve sonra da İleri’yi tıklatın.
  4. POP3 hesabınızı tıklatın ve ardından Değiştir’i tıklatın.
  5. Diğer Ayarlar’ı tıklatın.
  6. Gelişmiş sekmesini tıklatın.
  7. Sorun giderilinceye kadar sunucu zaman aşımı ayarını yavaş yavaş artırın.

Outlook 2007

  1. Outlook’u başlatın.
  2. Araçlar menüsünde, Hesap Ayarları’nı tıklatın.
  3. Hedef POP3 hesabını tıklatıp seçin ve ardından Değiştir’i tıklatın.
  4. Diğer Ayarlar’ı tıklatın.
  5. Gelişmiş sekmesini tıklatın.
  6. Sorun giderilinceye kadar sunucu zaman aşımı ayarını yavaş yavaş artırın.

Outlook 2010

  1. Outlook’u başlatın.
  2. Dosya menüsünde, Bilgi’yi tıklatın.
  3. Hesap Ayarları’nı tıklatın ve sonra listeden Hesap Ayarları’nı seçin.
  4. Hedef POP3 hesabını tıklatıp seçin ve ardından Değiştir’i tıklatın.
  5. Diğer Ayarlar’ı tıklatın.
  6. Gelişmiş sekmesini tıklatın.
  7. Sorun giderilinceye kadar sunucu zaman aşımı ayarını yavaş yavaş artırın.

Outlook Express 5.x ve 6.0

  1. Outlook Express’i başlatın.
  2. Araçlar menüsünde, Hesaplar’ı tıklatın.
  3. Posta sekmesini tıklatın.
  4. POP3 hesabınızı tıklatın ve ardından Özellikler’i tıklatın.
  5. Gelişmiş sekmesini tıklatın.
  6. Sorun giderilinceye kadar sunucu zaman aşımı ayarını yavaş yavaş artırın.
’sunucu adı - Gönderme ve Alma’ görevi bir hata bildirdi (0x800ccc0f): ’Sunucu bağlantısı kesildi. Sorun devam ederse, sunucu yöneticinize veya Internet servis sağlayıcınıza (ISS) başvurun. Sunucu yanıtı: ? K’

Aşağıdaki hata kodlarından birini veya daha fazlasını içeren bir hata iletisi de alabilirsiniz:

¤    0x800ccc15
¤    0x80042108
¤    0x800ccc0e
¤    0x8004210b
¤    0x800ccc0b
¤    0x800ccc79
¤    0x800ccc67
¤    0x80040900
¤    0x800ccc81


Nedeni


¤ Internet veya ağa bağlantınız yoktur veya posta sunucunuz geçici olarak çalışmıyordur.

¤ Hesap ayarlarınız yanlıştır.

¤ Outlook’taki kullanıcı profiliniz bozulmuştur.

¤ POP3 sunucunuzdaki bir e-posta öğesi bozulmuştur.

¤ Virüsten koruma yazılımınız hatalı yapılandırılmıştır.

¤ Outlook Express bilgisayarınızdan kaldırılmış veya yükleme bozulmuştur.

¤ Kişisel güvenlik duvarı yazılımınızın yapılandırması hatalıdır.

Çözüm


I. Yöntem; Bu hata iletilerinin en sık karşılaşılan nedenleri, Internet bağlantısı ile ilgili sorunlar ve Outlook’ta ya da Outlook Express’te hesap ayarlarının hatalı yapılandırılmış olmasıdır. İlk olarak, Internet’e bağlı olduğunuzdan emin olun.

II. Yönetim; Hesap Ayarlarınızın doğru olduğuna emin olun. (Bknz>>)

III. Yöntem; Outlook’u güvenli modda başlatmak için:

Windows Vista veya Windows 7

  1. Başlat ’ı tıklatın.
  2. Aramayı Başlat kutusuna outlook.exe /safe yazın.
  3. Enter tuşuna basın.

Windows XP, Windows Server 2003 veya Windows 2000

  1. Başlat’ı tıklatın.
  2. Çalıştır’ı tıklatın.
  3. outlook.exe /safe yazın.
  4. Tamam’ı tıklatın.

Outlook güvenli modda başlatıldığında Outlook eklentiler, önizleme bölmesi veya araç çubuğu özelleştirmeleri olmadan başlar ve bozuk bir profil ya da çakışan bir üçüncü taraf uygulaması veya eklentisi gösterebilir. Yeni bir e-posta profili oluşturmak için Yöntem 2’ye bakın. Çakışan bir uygulamayı veya eklentiyi belirleme konusunda yardım almak için Destek hizmetlerine başvurabilirsiniz.

IV. Yöntem; Yeni bir e-posta profili oluşturarak bu sorunlarını gidermeniz mümkün olabilir. Outlook’ta profil oluşturma hakkında daha fazla bilgi için E-Porta Kurulum Videolarına bakınız>>

V. Yöntem; Şüpheli iletileri posta kutunuzdan silmek probleminizi çözebilir.
Posta kutunuzda bozuk bir ileti varsa, aşağıdakilerden birini yaparak bu sorunu çözebilirsiniz:

¤  ISS’nize başvurun ve şüpheli tüm e-postaları silmelerini isteyin.

¤  ISS’nizin Web tabanlı e-posta programını kullanarak posta kutunuza erişin ve şüpheli tüm e-postaları silin.

VI. Yöntem; Virüsten koruma yazılımınız hatalı yapılandırılmış olabilir. Ek öneriler için virüsten koruma yazılımı satıcınızın Web sitesine bakabilirsiniz.
Aşağıdaki satıcılar tarafından geliştirilen virüsten koruma yazılımlarının bu soruna neden olduğu bilinmektedir.Daha fazla bilgi için virüsten koruma yazılımınız için aşağıdaki Web sitelerinden birini ziyaret edin:

Symantec:

Office programlarını Norton AntiVirus Office eklentisiyle nasıl kullanma hakkında daha fazla bilgi için:

329820 Office programları Norton AntiVirus Office eklentisiyle nasıl kullanılır

McAfee:

Trend Micro:

Panda:

Note Virüsten koruma yazılımı bilgisayarınızı virüslerden korunmasına yardımcı olur. Virüsten koruma programınızın devre dışı bırakıldığı sırada güvenmediğiniz kaynaklardaki dosyaları karşıdan yüklememeli ve açmamalı, güvenmediğiniz Web sitelerini ziyaret etmemeli ve e-posta eklerini açmamalısınız.
VII. Yöntem; Outlook Express bilgisayarınızdan kaldırıldıysa veya Outlook Express yüklemesi bozuksa, Outlook düzgün çalışmaz ve "Belirtiler" bölümünde anlatılan hata iletilerinden birini verebilir. Bu sorunu gidermek için Outlook Express’i onarın.
VIII. Yöntem; Dağıtım listesindeki tüm SMTP e-posta adreslerinin geçerli olduğunu doğruluğunu kontrol ediniz.
Dağıtım listesindeki bir SMTP adresi bozuksa veya yanlış biçimlendirilmişse, 0x8004210b hatası oluşabilir. Dağıtım listesindeki tüm adresleri inceleyerek doğru olduklarından emin olun. Ayrıca, dağıtım listesindeki her üyeye bağımsız metin iletileri göndererek bozuk adresi belirleyebilirsiniz.
IX. Yöntem; Güvenlik duvarı yazılımınızın yapılandırmasını inceleme;
Uyarı Bu geçici çözüm, bilgisayarın veya ağın kötü niyetli kullanıcılar veya virüsler gibi kötü amaçlı yazılımlar tarafından gerçekleştirilecek saldırılara karşı daha savunmasız kalmasına neden olabilir. Bu geçici çözüm önerilmez, ancak gerekli olduğunu düşünürseniz kullanabilmeniz amacıyla bu bilgiler sağlanmaktadır. Bu çözümü kullanmak kendi sorumluluğunuzdadır.

Önemli Bu adımlar güvenlik riskinizi artırabilir. Bu adımlar, bilgisayarın veya ağı kötü niyetli kullanıcılar veya virüsler gibi kötü amaçlı yazılımlar tarafından gerçekleştirilecek saldırılara karşı daha savunmasız kalmasına neden olabilir. Programların tasarlandıkları şekilde çalışmasını veya belirli program becerilerini kullanmasını sağlamak için, bu makalede anlatılan işlemin kullanılmasını öneririz. Bu değişiklikleri yapmadan önce, bu işlemin çalışma ortamınızda uygulanmasıyla ilişkili riskleri değerlendirmeniz önerilir. Bu işlemi kullanmaya karar verirseniz, sistemin korunmasına yardımcı olabilecek ek adımları da gerçekleştirin. Bu işlemi, yalnızca çok gerekliyse kullanmanızı öneririz.

Güvenlik duvarı yazılımınızı, aşağıdaki dosyaların Internet’e erişimine izin verecek şekilde yapılandırın:

Outlook Express için: Msimn.exe
Outlook için: Outlook.exe

Varsayılan olarak, çoğu e-posta istemcisinin 25 numaralı bağlantı noktasında giden trafiğe ve 110 numaralı bağlantı noktasında gelen trafiğe erişimi vardır. E-posta sunucunuzla iletişim kuran bağlantı noktaları hakkında daha fazla bilgi için ISS’nize veya sistem yöneticinize başvurun.

Aşağıdaki satıcılar tarafından geliştirilen güvenlik duvarı yazılımlarının bu soruna neden olduğu bilinmektedir:

McAfee
Symantec
ZoneLabs
Cisco
Sygate
Sonicwall
Freedom Security Zero Knowledge

McAfee Personal Firewall

McAfee Personal Firewall programınızdaki yapılandırma ayarlarını denetleyin ve Microsoft Outlook veya Microsoft Outlook Express’in tam erişimi olduğunu doğrulayın.
McAfee Personal Firewall’ı yapılandırma hakkında daha fazla bilgi için aşağıdaki McAfee Web sitesini ziyaret edin: http://www.mcafee.com Ya da McAfee Personal Firewall programını kaldırıp yeniden yükleyebilirsiniz. Yeniden yükleme işlemi, güvenlik duvarı tarafından kullanılan program imza dosyasını yeniden oluşturur. Buna ek olarak, bu işlem hem Outlook’un hem de Outlook Express’in Internet erişimine izin verilen programlar listesine eklenmesini sağlar.

Norton Personal Firewall (Symantec)
Symantec’in Norton Personal Firewall 2002, Norton Internet Security veya Norton SystemWorks yazılımını çalıştırıyorsanız, sorununuzu gidermek için yükseltme veya yeniden yapılandırma yönergesi edinmek amacıyla Symantec ürün desteğine başvurun.Symantec ile iletişim kurma hakkında daha fazla bilgi için şu Symantec Web sitesinde Symantec iletişim bilgilerini görüntüleyin: http://www.symantec.com/tr/tr/feedback/contactus.jsp

 

AYRICA EK OLARAK;


Hata koduyla birlikte bir de zaman aşımı hata iletisi varsa, Outlook’ta veya Outlook Express’te sunucu zaman aşımı ayarını artırarak bu sorunu giderebilirsiniz. Sunucu zaman aşımı ayarını artırmak için aşağıdaki yöntemlerden Outlook veya Outlook Express sürümünüze uygun olanı kullanın.

Outlook 2000 Şirket veya Çalışma Grubu modu (CW)

  1. Outlook’u başlatın.
  2. Araçlar menüsünde, Hizmetler’i tıklatın.
  3. Hizmetler sekmesinde, Internet E-postası’nı seçin ve Özellikler’i tıklatın.
  4. Gelişmiş sekmesini tıklatın.
  5. Sorun giderilinceye kadar sunucu zaman aşımı ayarını yavaş yavaş artırın.

Outlook 2000 Yalnızca Internet Postası (IMO)

  1. Outlook’u başlatın.
  2. Araçlar menüsünde, Hesaplar’ı tıklatın.
  3. Hedef hesabı seçin ve Özellikler’i tıklatın.
  4. Gelişmiş sekmesini tıklatın.
  5. Sorun giderilinceye kadar sunucu zaman aşımı ayarını yavaş yavaş artırın.

Outlook 2002 ve Outlook 2003

  1. Outlook’u başlatın.
  2. Araçlar menüsünde, E-posta Hesapları’nı tıklatın.
  3. Var olan e-posta hesabını görüntüle veya değiştir’i ve sonra da İleri’yi tıklatın.
  4. POP3 hesabınızı tıklatın ve ardından Değiştir’i tıklatın.
  5. Diğer Ayarlar’ı tıklatın.
  6. Gelişmiş sekmesini tıklatın.
  7. Sorun giderilinceye kadar sunucu zaman aşımı ayarını yavaş yavaş artırın.

Outlook 2007

  1. Outlook’u başlatın.
  2. Araçlar menüsünde, Hesap Ayarları’nı tıklatın.
  3. Hedef POP3 hesabını tıklatıp seçin ve ardından Değiştir’i tıklatın.
  4. Diğer Ayarlar’ı tıklatın.
  5. Gelişmiş sekmesini tıklatın.
  6. Sorun giderilinceye kadar sunucu zaman aşımı ayarını yavaş yavaş artırın.

Outlook 2010

  1. Outlook’u başlatın.
  2. Dosya menüsünde, Bilgi’yi tıklatın.
  3. Hesap Ayarları’nı tıklatın ve sonra listeden Hesap Ayarları’nı seçin.
  4. Hedef POP3 hesabını tıklatıp seçin ve ardından Değiştir’i tıklatın.
  5. Diğer Ayarlar’ı tıklatın.
  6. Gelişmiş sekmesini tıklatın.
  7. Sorun giderilinceye kadar sunucu zaman aşımı ayarını yavaş yavaş artırın.

Outlook Express 5.x ve 6.0

  1. Outlook Express’i başlatın.
  2. Araçlar menüsünde, Hesaplar’ı tıklatın.
  3. Posta sekmesini tıklatın.
  4. POP3 hesabınızı tıklatın ve ardından Özellikler’i tıklatın.
  5. Gelişmiş sekmesini tıklatın.
  6. Sorun giderilinceye kadar sunucu zaman aşımı ayarını yavaş yavaş artırın.
Hedef makine etkin olarak reddettiğinden bağlantı kurulamadı. Hatası Alıyorum?

Aşağıdaki hata kodlarından birini veya daha fazlasını içeren bir hata iletisi de alabilirsiniz:

¤    0x800ccc15
¤    0x80042108
¤    0x800ccc0e
¤    0x8004210b
¤    0x800ccc0b
¤    0x800ccc79
¤    0x800ccc67
¤    0x80040900
¤    0x800ccc81


Nedeni


¤ Internet veya ağa bağlantınız yoktur veya posta sunucunuz geçici olarak çalışmıyordur.

¤ Hesap ayarlarınız yanlıştır.

¤ Outlook’taki kullanıcı profiliniz bozulmuştur.

¤ POP3 sunucunuzdaki bir e-posta öğesi bozulmuştur.

¤ Virüsten koruma yazılımınız hatalı yapılandırılmıştır.

¤ Outlook Express bilgisayarınızdan kaldırılmış veya yükleme bozulmuştur.

¤ Kişisel güvenlik duvarı yazılımınızın yapılandırması hatalıdır.

Çözüm


I. Yöntem; Bu hata iletilerinin en sık karşılaşılan nedenleri, Internet bağlantısı ile ilgili sorunlar ve Outlook’ta ya da Outlook Express’te hesap ayarlarının hatalı yapılandırılmış olmasıdır. İlk olarak, Internet’e bağlı olduğunuzdan emin olun.

II. Yönetim; Hesap Ayarlarınızın doğru olduğuna emin olun. (Bknz>>)

III. Yöntem; Outlook’u güvenli modda başlatmak için:

Windows Vista veya Windows 7

  1. Başlat ’ı tıklatın.
  2. Aramayı Başlat kutusuna outlook.exe /safe yazın.
  3. Enter tuşuna basın.

Windows XP, Windows Server 2003 veya Windows 2000

  1. Başlat’ı tıklatın.
  2. Çalıştır’ı tıklatın.
  3. outlook.exe /safe yazın.
  4. Tamam’ı tıklatın.

Outlook güvenli modda başlatıldığında Outlook eklentiler, önizleme bölmesi veya araç çubuğu özelleştirmeleri olmadan başlar ve bozuk bir profil ya da çakışan bir üçüncü taraf uygulaması veya eklentisi gösterebilir. Yeni bir e-posta profili oluşturmak için Yöntem 2’ye bakın. Çakışan bir uygulamayı veya eklentiyi belirleme konusunda yardım almak için Destek hizmetlerine başvurabilirsiniz.

IV. Yöntem; Yeni bir e-posta profili oluşturarak bu sorunlarını gidermeniz mümkün olabilir. Outlook’ta profil oluşturma hakkında daha fazla bilgi için E-Porta Kurulum Videolarına bakınız>>

V. Yöntem; Şüpheli iletileri posta kutunuzdan silmek probleminizi çözebilir.
Posta kutunuzda bozuk bir ileti varsa, aşağıdakilerden birini yaparak bu sorunu çözebilirsiniz:

¤  ISS’nize başvurun ve şüpheli tüm e-postaları silmelerini isteyin.

¤  ISS’nizin Web tabanlı e-posta programını kullanarak posta kutunuza erişin ve şüpheli tüm e-postaları silin.

VI. Yöntem; Virüsten koruma yazılımınız hatalı yapılandırılmış olabilir. Ek öneriler için virüsten koruma yazılımı satıcınızın Web sitesine bakabilirsiniz.
Aşağıdaki satıcılar tarafından geliştirilen virüsten koruma yazılımlarının bu soruna neden olduğu bilinmektedir.Daha fazla bilgi için virüsten koruma yazılımınız için aşağıdaki Web sitelerinden birini ziyaret edin:

Symantec:

Office programlarını Norton AntiVirus Office eklentisiyle nasıl kullanma hakkında daha fazla bilgi için:

329820 Office programları Norton AntiVirus Office eklentisiyle nasıl kullanılır

McAfee:

Trend Micro:

Panda:

Note Virüsten koruma yazılımı bilgisayarınızı virüslerden korunmasına yardımcı olur. Virüsten koruma programınızın devre dışı bırakıldığı sırada güvenmediğiniz kaynaklardaki dosyaları karşıdan yüklememeli ve açmamalı, güvenmediğiniz Web sitelerini ziyaret etmemeli ve e-posta eklerini açmamalısınız.
VII. Yöntem; Outlook Express bilgisayarınızdan kaldırıldıysa veya Outlook Express yüklemesi bozuksa, Outlook düzgün çalışmaz ve "Belirtiler" bölümünde anlatılan hata iletilerinden birini verebilir. Bu sorunu gidermek için Outlook Express’i onarın.
VIII. Yöntem; Dağıtım listesindeki tüm SMTP e-posta adreslerinin geçerli olduğunu doğruluğunu kontrol ediniz.
Dağıtım listesindeki bir SMTP adresi bozuksa veya yanlış biçimlendirilmişse, 0x8004210b hatası oluşabilir. Dağıtım listesindeki tüm adresleri inceleyerek doğru olduklarından emin olun. Ayrıca, dağıtım listesindeki her üyeye bağımsız metin iletileri göndererek bozuk adresi belirleyebilirsiniz.
IX. Yöntem; Güvenlik duvarı yazılımınızın yapılandırmasını inceleme;
Uyarı Bu geçici çözüm, bilgisayarın veya ağın kötü niyetli kullanıcılar veya virüsler gibi kötü amaçlı yazılımlar tarafından gerçekleştirilecek saldırılara karşı daha savunmasız kalmasına neden olabilir. Bu geçici çözüm önerilmez, ancak gerekli olduğunu düşünürseniz kullanabilmeniz amacıyla bu bilgiler sağlanmaktadır. Bu çözümü kullanmak kendi sorumluluğunuzdadır.

Önemli Bu adımlar güvenlik riskinizi artırabilir. Bu adımlar, bilgisayarın veya ağı kötü niyetli kullanıcılar veya virüsler gibi kötü amaçlı yazılımlar tarafından gerçekleştirilecek saldırılara karşı daha savunmasız kalmasına neden olabilir. Programların tasarlandıkları şekilde çalışmasını veya belirli program becerilerini kullanmasını sağlamak için, bu makalede anlatılan işlemin kullanılmasını öneririz. Bu değişiklikleri yapmadan önce, bu işlemin çalışma ortamınızda uygulanmasıyla ilişkili riskleri değerlendirmeniz önerilir. Bu işlemi kullanmaya karar verirseniz, sistemin korunmasına yardımcı olabilecek ek adımları da gerçekleştirin. Bu işlemi, yalnızca çok gerekliyse kullanmanızı öneririz.

Güvenlik duvarı yazılımınızı, aşağıdaki dosyaların Internet’e erişimine izin verecek şekilde yapılandırın:

Outlook Express için: Msimn.exe
Outlook için: Outlook.exe

Varsayılan olarak, çoğu e-posta istemcisinin 25 numaralı bağlantı noktasında giden trafiğe ve 110 numaralı bağlantı noktasında gelen trafiğe erişimi vardır. E-posta sunucunuzla iletişim kuran bağlantı noktaları hakkında daha fazla bilgi için ISS’nize veya sistem yöneticinize başvurun.

Aşağıdaki satıcılar tarafından geliştirilen güvenlik duvarı yazılımlarının bu soruna neden olduğu bilinmektedir:

McAfee
Symantec
ZoneLabs
Cisco
Sygate
Sonicwall
Freedom Security Zero Knowledge

McAfee Personal Firewall

McAfee Personal Firewall programınızdaki yapılandırma ayarlarını denetleyin ve Microsoft Outlook veya Microsoft Outlook Express’in tam erişimi olduğunu doğrulayın.
McAfee Personal Firewall’ı yapılandırma hakkında daha fazla bilgi için aşağıdaki McAfee Web sitesini ziyaret edin: http://www.mcafee.com Ya da McAfee Personal Firewall programını kaldırıp yeniden yükleyebilirsiniz. Yeniden yükleme işlemi, güvenlik duvarı tarafından kullanılan program imza dosyasını yeniden oluşturur. Buna ek olarak, bu işlem hem Outlook’un hem de Outlook Express’in Internet erişimine izin verilen programlar listesine eklenmesini sağlar.

Norton Personal Firewall (Symantec)
Symantec’in Norton Personal Firewall 2002, Norton Internet Security veya Norton SystemWorks yazılımını çalıştırıyorsanız, sorununuzu gidermek için yükseltme veya yeniden yapılandırma yönergesi edinmek amacıyla Symantec ürün desteğine başvurun.Symantec ile iletişim kurma hakkında daha fazla bilgi için şu Symantec Web sitesinde Symantec iletişim bilgilerini görüntüleyin: http://www.symantec.com/tr/tr/feedback/contactus.jsp

 

AYRICA EK OLARAK;


Hata koduyla birlikte bir de zaman aşımı hata iletisi varsa, Outlook’ta veya Outlook Express’te sunucu zaman aşımı ayarını artırarak bu sorunu giderebilirsiniz. Sunucu zaman aşımı ayarını artırmak için aşağıdaki yöntemlerden Outlook veya Outlook Express sürümünüze uygun olanı kullanın.

Outlook 2000 Şirket veya Çalışma Grubu modu (CW)

  1. Outlook’u başlatın.
  2. Araçlar menüsünde, Hizmetler’i tıklatın.
  3. Hizmetler sekmesinde, Internet E-postası’nı seçin ve Özellikler’i tıklatın.
  4. Gelişmiş sekmesini tıklatın.
  5. Sorun giderilinceye kadar sunucu zaman aşımı ayarını yavaş yavaş artırın.

Outlook 2000 Yalnızca Internet Postası (IMO)

  1. Outlook’u başlatın.
  2. Araçlar menüsünde, Hesaplar’ı tıklatın.
  3. Hedef hesabı seçin ve Özellikler’i tıklatın.
  4. Gelişmiş sekmesini tıklatın.
  5. Sorun giderilinceye kadar sunucu zaman aşımı ayarını yavaş yavaş artırın.

Outlook 2002 ve Outlook 2003

  1. Outlook’u başlatın.
  2. Araçlar menüsünde, E-posta Hesapları’nı tıklatın.
  3. Var olan e-posta hesabını görüntüle veya değiştir’i ve sonra da İleri’yi tıklatın.
  4. POP3 hesabınızı tıklatın ve ardından Değiştir’i tıklatın.
  5. Diğer Ayarlar’ı tıklatın.
  6. Gelişmiş sekmesini tıklatın.
  7. Sorun giderilinceye kadar sunucu zaman aşımı ayarını yavaş yavaş artırın.

Outlook 2007

  1. Outlook’u başlatın.
  2. Araçlar menüsünde, Hesap Ayarları’nı tıklatın.
  3. Hedef POP3 hesabını tıklatıp seçin ve ardından Değiştir’i tıklatın.
  4. Diğer Ayarlar’ı tıklatın.
  5. Gelişmiş sekmesini tıklatın.
  6. Sorun giderilinceye kadar sunucu zaman aşımı ayarını yavaş yavaş artırın.

Outlook 2010

  1. Outlook’u başlatın.
  2. Dosya menüsünde, Bilgi’yi tıklatın.
  3. Hesap Ayarları’nı tıklatın ve sonra listeden Hesap Ayarları’nı seçin.
  4. Hedef POP3 hesabını tıklatıp seçin ve ardından Değiştir’i tıklatın.
  5. Diğer Ayarlar’ı tıklatın.
  6. Gelişmiş sekmesini tıklatın.
  7. Sorun giderilinceye kadar sunucu zaman aşımı ayarını yavaş yavaş artırın.

Outlook Express 5.x ve 6.0

  1. Outlook Express’i başlatın.
  2. Araçlar menüsünde, Hesaplar’ı tıklatın.
  3. Posta sekmesini tıklatın.
  4. POP3 hesabınızı tıklatın ve ardından Özellikler’i tıklatın.
  5. Gelişmiş sekmesini tıklatın.
  6. Sorun giderilinceye kadar sunucu zaman aşımı ayarını yavaş yavaş artırın.
Hotmail uzantılı adreslere gönderdiğim mail karşı tarafın gereksiz kutusuna düşüyor?
İşlem alma (POP) sunucusundan yanıt beklerken zaman aşımına uğradı 0x8004210a

Aşağıdaki hata kodlarından birini veya daha fazlasını içeren bir hata iletisi de alabilirsiniz:

¤    0x800ccc15
¤    0x80042108
¤    0x800ccc0e
¤    0x8004210b
¤    0x800ccc0b
¤    0x800ccc79
¤    0x800ccc67
¤    0x80040900
¤    0x800ccc81


Nedeni


¤ Internet veya ağa bağlantınız yoktur veya posta sunucunuz geçici olarak çalışmıyordur.

¤ Hesap ayarlarınız yanlıştır.

¤ Outlook’taki kullanıcı profiliniz bozulmuştur.

¤ POP3 sunucunuzdaki bir e-posta öğesi bozulmuştur.

¤ Virüsten koruma yazılımınız hatalı yapılandırılmıştır.

¤ Outlook Express bilgisayarınızdan kaldırılmış veya yükleme bozulmuştur.

¤ Kişisel güvenlik duvarı yazılımınızın yapılandırması hatalıdır.

Çözüm


I. Yöntem; Bu hata iletilerinin en sık karşılaşılan nedenleri, Internet bağlantısı ile ilgili sorunlar ve Outlook’ta ya da Outlook Express’te hesap ayarlarının hatalı yapılandırılmış olmasıdır. İlk olarak, Internet’e bağlı olduğunuzdan emin olun.

II. Yönetim; Hesap Ayarlarınızın doğru olduğuna emin olun. (Bknz>>)

III. Yöntem; Outlook’u güvenli modda başlatmak için:

Windows Vista veya Windows 7

  1. Başlat ’ı tıklatın.
  2. Aramayı Başlat kutusuna outlook.exe /safe yazın.
  3. Enter tuşuna basın.

Windows XP, Windows Server 2003 veya Windows 2000

  1. Başlat’ı tıklatın.
  2. Çalıştır’ı tıklatın.
  3. outlook.exe /safe yazın.
  4. Tamam’ı tıklatın.

Outlook güvenli modda başlatıldığında Outlook eklentiler, önizleme bölmesi veya araç çubuğu özelleştirmeleri olmadan başlar ve bozuk bir profil ya da çakışan bir üçüncü taraf uygulaması veya eklentisi gösterebilir. Yeni bir e-posta profili oluşturmak için Yöntem 2’ye bakın. Çakışan bir uygulamayı veya eklentiyi belirleme konusunda yardım almak için Destek hizmetlerine başvurabilirsiniz.

IV. Yöntem; Yeni bir e-posta profili oluşturarak bu sorunlarını gidermeniz mümkün olabilir. Outlook’ta profil oluşturma hakkında daha fazla bilgi için E-Porta Kurulum Videolarına bakınız>>

V. Yöntem; Şüpheli iletileri posta kutunuzdan silmek probleminizi çözebilir.
Posta kutunuzda bozuk bir ileti varsa, aşağıdakilerden birini yaparak bu sorunu çözebilirsiniz:

¤  ISS’nize başvurun ve şüpheli tüm e-postaları silmelerini isteyin.

¤  ISS’nizin Web tabanlı e-posta programını kullanarak posta kutunuza erişin ve şüpheli tüm e-postaları silin.

VI. Yöntem; Virüsten koruma yazılımınız hatalı yapılandırılmış olabilir. Ek öneriler için virüsten koruma yazılımı satıcınızın Web sitesine bakabilirsiniz.
Aşağıdaki satıcılar tarafından geliştirilen virüsten koruma yazılımlarının bu soruna neden olduğu bilinmektedir.Daha fazla bilgi için virüsten koruma yazılımınız için aşağıdaki Web sitelerinden birini ziyaret edin:

Symantec:

Office programlarını Norton AntiVirus Office eklentisiyle nasıl kullanma hakkında daha fazla bilgi için:

329820 Office programları Norton AntiVirus Office eklentisiyle nasıl kullanılır

McAfee:

Trend Micro:

Panda:

Note Virüsten koruma yazılımı bilgisayarınızı virüslerden korunmasına yardımcı olur. Virüsten koruma programınızın devre dışı bırakıldığı sırada güvenmediğiniz kaynaklardaki dosyaları karşıdan yüklememeli ve açmamalı, güvenmediğiniz Web sitelerini ziyaret etmemeli ve e-posta eklerini açmamalısınız.
VII. Yöntem; Outlook Express bilgisayarınızdan kaldırıldıysa veya Outlook Express yüklemesi bozuksa, Outlook düzgün çalışmaz ve "Belirtiler" bölümünde anlatılan hata iletilerinden birini verebilir. Bu sorunu gidermek için Outlook Express’i onarın.
VIII. Yöntem; Dağıtım listesindeki tüm SMTP e-posta adreslerinin geçerli olduğunu doğruluğunu kontrol ediniz.
Dağıtım listesindeki bir SMTP adresi bozuksa veya yanlış biçimlendirilmişse, 0x8004210b hatası oluşabilir. Dağıtım listesindeki tüm adresleri inceleyerek doğru olduklarından emin olun. Ayrıca, dağıtım listesindeki her üyeye bağımsız metin iletileri göndererek bozuk adresi belirleyebilirsiniz.
IX. Yöntem; Güvenlik duvarı yazılımınızın yapılandırmasını inceleme;
Uyarı Bu geçici çözüm, bilgisayarın veya ağın kötü niyetli kullanıcılar veya virüsler gibi kötü amaçlı yazılımlar tarafından gerçekleştirilecek saldırılara karşı daha savunmasız kalmasına neden olabilir. Bu geçici çözüm önerilmez, ancak gerekli olduğunu düşünürseniz kullanabilmeniz amacıyla bu bilgiler sağlanmaktadır. Bu çözümü kullanmak kendi sorumluluğunuzdadır.

Önemli Bu adımlar güvenlik riskinizi artırabilir. Bu adımlar, bilgisayarın veya ağı kötü niyetli kullanıcılar veya virüsler gibi kötü amaçlı yazılımlar tarafından gerçekleştirilecek saldırılara karşı daha savunmasız kalmasına neden olabilir. Programların tasarlandıkları şekilde çalışmasını veya belirli program becerilerini kullanmasını sağlamak için, bu makalede anlatılan işlemin kullanılmasını öneririz. Bu değişiklikleri yapmadan önce, bu işlemin çalışma ortamınızda uygulanmasıyla ilişkili riskleri değerlendirmeniz önerilir. Bu işlemi kullanmaya karar verirseniz, sistemin korunmasına yardımcı olabilecek ek adımları da gerçekleştirin. Bu işlemi, yalnızca çok gerekliyse kullanmanızı öneririz.

Güvenlik duvarı yazılımınızı, aşağıdaki dosyaların Internet’e erişimine izin verecek şekilde yapılandırın:

Outlook Express için: Msimn.exe
Outlook için: Outlook.exe

Varsayılan olarak, çoğu e-posta istemcisinin 25 numaralı bağlantı noktasında giden trafiğe ve 110 numaralı bağlantı noktasında gelen trafiğe erişimi vardır. E-posta sunucunuzla iletişim kuran bağlantı noktaları hakkında daha fazla bilgi için ISS’nize veya sistem yöneticinize başvurun.

Aşağıdaki satıcılar tarafından geliştirilen güvenlik duvarı yazılımlarının bu soruna neden olduğu bilinmektedir:

McAfee
Symantec
ZoneLabs
Cisco
Sygate
Sonicwall
Freedom Security Zero Knowledge

McAfee Personal Firewall

McAfee Personal Firewall programınızdaki yapılandırma ayarlarını denetleyin ve Microsoft Outlook veya Microsoft Outlook Express’in tam erişimi olduğunu doğrulayın.
McAfee Personal Firewall’ı yapılandırma hakkında daha fazla bilgi için aşağıdaki McAfee Web sitesini ziyaret edin: http://www.mcafee.com Ya da McAfee Personal Firewall programını kaldırıp yeniden yükleyebilirsiniz. Yeniden yükleme işlemi, güvenlik duvarı tarafından kullanılan program imza dosyasını yeniden oluşturur. Buna ek olarak, bu işlem hem Outlook’un hem de Outlook Express’in Internet erişimine izin verilen programlar listesine eklenmesini sağlar.

Norton Personal Firewall (Symantec)
Symantec’in Norton Personal Firewall 2002, Norton Internet Security veya Norton SystemWorks yazılımını çalıştırıyorsanız, sorununuzu gidermek için yükseltme veya yeniden yapılandırma yönergesi edinmek amacıyla Symantec ürün desteğine başvurun.Symantec ile iletişim kurma hakkında daha fazla bilgi için şu Symantec Web sitesinde Symantec iletişim bilgilerini görüntüleyin: http://www.symantec.com/tr/tr/feedback/contactus.jsp

 

AYRICA EK OLARAK;


Hata koduyla birlikte bir de zaman aşımı hata iletisi varsa, Outlook’ta veya Outlook Express’te sunucu zaman aşımı ayarını artırarak bu sorunu giderebilirsiniz. Sunucu zaman aşımı ayarını artırmak için aşağıdaki yöntemlerden Outlook veya Outlook Express sürümünüze uygun olanı kullanın.

Outlook 2000 Şirket veya Çalışma Grubu modu (CW)

  1. Outlook’u başlatın.
  2. Araçlar menüsünde, Hizmetler’i tıklatın.
  3. Hizmetler sekmesinde, Internet E-postası’nı seçin ve Özellikler’i tıklatın.
  4. Gelişmiş sekmesini tıklatın.
  5. Sorun giderilinceye kadar sunucu zaman aşımı ayarını yavaş yavaş artırın.

Outlook 2000 Yalnızca Internet Postası (IMO)

  1. Outlook’u başlatın.
  2. Araçlar menüsünde, Hesaplar’ı tıklatın.
  3. Hedef hesabı seçin ve Özellikler’i tıklatın.
  4. Gelişmiş sekmesini tıklatın.
  5. Sorun giderilinceye kadar sunucu zaman aşımı ayarını yavaş yavaş artırın.

Outlook 2002 ve Outlook 2003

  1. Outlook’u başlatın.
  2. Araçlar menüsünde, E-posta Hesapları’nı tıklatın.
  3. Var olan e-posta hesabını görüntüle veya değiştir’i ve sonra da İleri’yi tıklatın.
  4. POP3 hesabınızı tıklatın ve ardından Değiştir’i tıklatın.
  5. Diğer Ayarlar’ı tıklatın.
  6. Gelişmiş sekmesini tıklatın.
  7. Sorun giderilinceye kadar sunucu zaman aşımı ayarını yavaş yavaş artırın.

Outlook 2007

  1. Outlook’u başlatın.
  2. Araçlar menüsünde, Hesap Ayarları’nı tıklatın.
  3. Hedef POP3 hesabını tıklatıp seçin ve ardından Değiştir’i tıklatın.
  4. Diğer Ayarlar’ı tıklatın.
  5. Gelişmiş sekmesini tıklatın.
  6. Sorun giderilinceye kadar sunucu zaman aşımı ayarını yavaş yavaş artırın.

Outlook 2010

  1. Outlook’u başlatın.
  2. Dosya menüsünde, Bilgi’yi tıklatın.
  3. Hesap Ayarları’nı tıklatın ve sonra listeden Hesap Ayarları’nı seçin.
  4. Hedef POP3 hesabını tıklatıp seçin ve ardından Değiştir’i tıklatın.
  5. Diğer Ayarlar’ı tıklatın.
  6. Gelişmiş sekmesini tıklatın.
  7. Sorun giderilinceye kadar sunucu zaman aşımı ayarını yavaş yavaş artırın.

Outlook Express 5.x ve 6.0

  1. Outlook Express’i başlatın.
  2. Araçlar menüsünde, Hesaplar’ı tıklatın.
  3. Posta sekmesini tıklatın.
  4. POP3 hesabınızı tıklatın ve ardından Özellikler’i tıklatın.
  5. Gelişmiş sekmesini tıklatın.
  6. Sorun giderilinceye kadar sunucu zaman aşımı ayarını yavaş yavaş artırın.
Mail adresimi nasıl farklı bir adrese yönlendiririm?

Mail adresinizi farklı bir adrese yönlendirmek için öncelikle www.localveri.com.tr websitemizden "Online İşlemler" linkine tıklayarak hesap yönetim panelinize giriş yapınız.

Mail gönderirken “Intrusion prevention active for ……” şeklinde bir hata alıyorum.

Mail sunucularımıza 1 dakika içerisinde aynı IP’den çok sayıda bağlantı geldiğinde bu hata ile karşılaşılabilir. Bu tip durumlarda mail sunucular, bu çok sayıda bağlantıyı saldırı olarak algılamakta ve 30 dakika boyunca erişimi engelleyerek başlıkta bildirilen hatanın gösterilmesini sağlamaktadır.

Bu hata ile karşılaşmamak için kullandığınız Outlook vb. mail programında otomatik olarak mailleri kontrol etme sıklığını 2 dakika ve üzeri ayarlamanız yeterlidir. Bu ayara şu şekilde ulaşabilirsiniz; Araçlar –> Gönder/Al –> Gönderme/Alma Ayarları –> Gönderme/Alma Grupları Tanımlama

Sunucu bulunamadı. (Hesap:hesap adı, POPsunucusu:’posta’, Hata Numarası: 0x800ccc0d)

Aşağıdaki hata kodlarından birini veya daha fazlasını içeren bir hata iletisi de alabilirsiniz:

¤    0x800ccc15
¤    0x80042108
¤    0x800ccc0e
¤    0x8004210b
¤    0x800ccc0b
¤    0x800ccc79
¤    0x800ccc67
¤    0x80040900
¤    0x800ccc81


Nedeni


¤ Internet veya ağa bağlantınız yoktur veya posta sunucunuz geçici olarak çalışmıyordur.

¤ Hesap ayarlarınız yanlıştır.

¤ Outlook’taki kullanıcı profiliniz bozulmuştur.

¤ POP3 sunucunuzdaki bir e-posta öğesi bozulmuştur.

¤ Virüsten koruma yazılımınız hatalı yapılandırılmıştır.

¤ Outlook Express bilgisayarınızdan kaldırılmış veya yükleme bozulmuştur.

¤ Kişisel güvenlik duvarı yazılımınızın yapılandırması hatalıdır.

Çözüm


I. Yöntem; Bu hata iletilerinin en sık karşılaşılan nedenleri, Internet bağlantısı ile ilgili sorunlar ve Outlook’ta ya da Outlook Express’te hesap ayarlarının hatalı yapılandırılmış olmasıdır. İlk olarak, Internet’e bağlı olduğunuzdan emin olun.

II. Yönetim; Hesap Ayarlarınızın doğru olduğuna emin olun. (Bknz>>)

III. Yöntem; Outlook’u güvenli modda başlatmak için:

Windows Vista veya Windows 7

  1. Başlat ’ı tıklatın.
  2. Aramayı Başlat kutusuna outlook.exe /safe yazın.
  3. Enter tuşuna basın.

Windows XP, Windows Server 2003 veya Windows 2000

  1. Başlat’ı tıklatın.
  2. Çalıştır’ı tıklatın.
  3. outlook.exe /safe yazın.
  4. Tamam’ı tıklatın.

Outlook güvenli modda başlatıldığında Outlook eklentiler, önizleme bölmesi veya araç çubuğu özelleştirmeleri olmadan başlar ve bozuk bir profil ya da çakışan bir üçüncü taraf uygulaması veya eklentisi gösterebilir. Yeni bir e-posta profili oluşturmak için Yöntem 2’ye bakın. Çakışan bir uygulamayı veya eklentiyi belirleme konusunda yardım almak için Destek hizmetlerine başvurabilirsiniz.

IV. Yöntem; Yeni bir e-posta profili oluşturarak bu sorunlarını gidermeniz mümkün olabilir. Outlook’ta profil oluşturma hakkında daha fazla bilgi için E-Porta Kurulum Videolarına bakınız>>

V. Yöntem; Şüpheli iletileri posta kutunuzdan silmek probleminizi çözebilir.
Posta kutunuzda bozuk bir ileti varsa, aşağıdakilerden birini yaparak bu sorunu çözebilirsiniz:

¤  ISS’nize başvurun ve şüpheli tüm e-postaları silmelerini isteyin.

¤  ISS’nizin Web tabanlı e-posta programını kullanarak posta kutunuza erişin ve şüpheli tüm e-postaları silin.

VI. Yöntem; Virüsten koruma yazılımınız hatalı yapılandırılmış olabilir. Ek öneriler için virüsten koruma yazılımı satıcınızın Web sitesine bakabilirsiniz.
Aşağıdaki satıcılar tarafından geliştirilen virüsten koruma yazılımlarının bu soruna neden olduğu bilinmektedir.Daha fazla bilgi için virüsten koruma yazılımınız için aşağıdaki Web sitelerinden birini ziyaret edin:

Symantec:

Office programlarını Norton AntiVirus Office eklentisiyle nasıl kullanma hakkında daha fazla bilgi için:

329820 Office programları Norton AntiVirus Office eklentisiyle nasıl kullanılır

McAfee:

Trend Micro:

Panda:

Note Virüsten koruma yazılımı bilgisayarınızı virüslerden korunmasına yardımcı olur. Virüsten koruma programınızın devre dışı bırakıldığı sırada güvenmediğiniz kaynaklardaki dosyaları karşıdan yüklememeli ve açmamalı, güvenmediğiniz Web sitelerini ziyaret etmemeli ve e-posta eklerini açmamalısınız.
VII. Yöntem; Outlook Express bilgisayarınızdan kaldırıldıysa veya Outlook Express yüklemesi bozuksa, Outlook düzgün çalışmaz ve "Belirtiler" bölümünde anlatılan hata iletilerinden birini verebilir. Bu sorunu gidermek için Outlook Express’i onarın.
VIII. Yöntem; Dağıtım listesindeki tüm SMTP e-posta adreslerinin geçerli olduğunu doğruluğunu kontrol ediniz.
Dağıtım listesindeki bir SMTP adresi bozuksa veya yanlış biçimlendirilmişse, 0x8004210b hatası oluşabilir. Dağıtım listesindeki tüm adresleri inceleyerek doğru olduklarından emin olun. Ayrıca, dağıtım listesindeki her üyeye bağımsız metin iletileri göndererek bozuk adresi belirleyebilirsiniz.
IX. Yöntem; Güvenlik duvarı yazılımınızın yapılandırmasını inceleme;
Uyarı Bu geçici çözüm, bilgisayarın veya ağın kötü niyetli kullanıcılar veya virüsler gibi kötü amaçlı yazılımlar tarafından gerçekleştirilecek saldırılara karşı daha savunmasız kalmasına neden olabilir. Bu geçici çözüm önerilmez, ancak gerekli olduğunu düşünürseniz kullanabilmeniz amacıyla bu bilgiler sağlanmaktadır. Bu çözümü kullanmak kendi sorumluluğunuzdadır.

Önemli Bu adımlar güvenlik riskinizi artırabilir. Bu adımlar, bilgisayarın veya ağı kötü niyetli kullanıcılar veya virüsler gibi kötü amaçlı yazılımlar tarafından gerçekleştirilecek saldırılara karşı daha savunmasız kalmasına neden olabilir. Programların tasarlandıkları şekilde çalışmasını veya belirli program becerilerini kullanmasını sağlamak için, bu makalede anlatılan işlemin kullanılmasını öneririz. Bu değişiklikleri yapmadan önce, bu işlemin çalışma ortamınızda uygulanmasıyla ilişkili riskleri değerlendirmeniz önerilir. Bu işlemi kullanmaya karar verirseniz, sistemin korunmasına yardımcı olabilecek ek adımları da gerçekleştirin. Bu işlemi, yalnızca çok gerekliyse kullanmanızı öneririz.

Güvenlik duvarı yazılımınızı, aşağıdaki dosyaların Internet’e erişimine izin verecek şekilde yapılandırın:

Outlook Express için: Msimn.exe
Outlook için: Outlook.exe

Varsayılan olarak, çoğu e-posta istemcisinin 25 numaralı bağlantı noktasında giden trafiğe ve 110 numaralı bağlantı noktasında gelen trafiğe erişimi vardır. E-posta sunucunuzla iletişim kuran bağlantı noktaları hakkında daha fazla bilgi için ISS’nize veya sistem yöneticinize başvurun.

Aşağıdaki satıcılar tarafından geliştirilen güvenlik duvarı yazılımlarının bu soruna neden olduğu bilinmektedir:

McAfee
Symantec
ZoneLabs
Cisco
Sygate
Sonicwall
Freedom Security Zero Knowledge

McAfee Personal Firewall

McAfee Personal Firewall programınızdaki yapılandırma ayarlarını denetleyin ve Microsoft Outlook veya Microsoft Outlook Express’in tam erişimi olduğunu doğrulayın.
McAfee Personal Firewall’ı yapılandırma hakkında daha fazla bilgi için aşağıdaki McAfee Web sitesini ziyaret edin: http://www.mcafee.com Ya da McAfee Personal Firewall programını kaldırıp yeniden yükleyebilirsiniz. Yeniden yükleme işlemi, güvenlik duvarı tarafından kullanılan program imza dosyasını yeniden oluşturur. Buna ek olarak, bu işlem hem Outlook’un hem de Outlook Express’in Internet erişimine izin verilen programlar listesine eklenmesini sağlar.

Norton Personal Firewall (Symantec)
Symantec’in Norton Personal Firewall 2002, Norton Internet Security veya Norton SystemWorks yazılımını çalıştırıyorsanız, sorununuzu gidermek için yükseltme veya yeniden yapılandırma yönergesi edinmek amacıyla Symantec ürün desteğine başvurun.Symantec ile iletişim kurma hakkında daha fazla bilgi için şu Symantec Web sitesinde Symantec iletişim bilgilerini görüntüleyin: http://www.symantec.com/tr/tr/feedback/contactus.jsp

 

AYRICA EK OLARAK;


Hata koduyla birlikte bir de zaman aşımı hata iletisi varsa, Outlook’ta veya Outlook Express’te sunucu zaman aşımı ayarını artırarak bu sorunu giderebilirsiniz. Sunucu zaman aşımı ayarını artırmak için aşağıdaki yöntemlerden Outlook veya Outlook Express sürümünüze uygun olanı kullanın.

Outlook 2000 Şirket veya Çalışma Grubu modu (CW)

  1. Outlook’u başlatın.
  2. Araçlar menüsünde, Hizmetler’i tıklatın.
  3. Hizmetler sekmesinde, Internet E-postası’nı seçin ve Özellikler’i tıklatın.
  4. Gelişmiş sekmesini tıklatın.
  5. Sorun giderilinceye kadar sunucu zaman aşımı ayarını yavaş yavaş artırın.

Outlook 2000 Yalnızca Internet Postası (IMO)

  1. Outlook’u başlatın.
  2. Araçlar menüsünde, Hesaplar’ı tıklatın.
  3. Hedef hesabı seçin ve Özellikler’i tıklatın.
  4. Gelişmiş sekmesini tıklatın.
  5. Sorun giderilinceye kadar sunucu zaman aşımı ayarını yavaş yavaş artırın.

Outlook 2002 ve Outlook 2003

  1. Outlook’u başlatın.
  2. Araçlar menüsünde, E-posta Hesapları’nı tıklatın.
  3. Var olan e-posta hesabını görüntüle veya değiştir’i ve sonra da İleri’yi tıklatın.
  4. POP3 hesabınızı tıklatın ve ardından Değiştir’i tıklatın.
  5. Diğer Ayarlar’ı tıklatın.
  6. Gelişmiş sekmesini tıklatın.
  7. Sorun giderilinceye kadar sunucu zaman aşımı ayarını yavaş yavaş artırın.

Outlook 2007

  1. Outlook’u başlatın.
  2. Araçlar menüsünde, Hesap Ayarları’nı tıklatın.
  3. Hedef POP3 hesabını tıklatıp seçin ve ardından Değiştir’i tıklatın.
  4. Diğer Ayarlar’ı tıklatın.
  5. Gelişmiş sekmesini tıklatın.
  6. Sorun giderilinceye kadar sunucu zaman aşımı ayarını yavaş yavaş artırın.

Outlook 2010

  1. Outlook’u başlatın.
  2. Dosya menüsünde, Bilgi’yi tıklatın.
  3. Hesap Ayarları’nı tıklatın ve sonra listeden Hesap Ayarları’nı seçin.
  4. Hedef POP3 hesabını tıklatıp seçin ve ardından Değiştir’i tıklatın.
  5. Diğer Ayarlar’ı tıklatın.
  6. Gelişmiş sekmesini tıklatın.
  7. Sorun giderilinceye kadar sunucu zaman aşımı ayarını yavaş yavaş artırın.

Outlook Express 5.x ve 6.0

  1. Outlook Express’i başlatın.
  2. Araçlar menüsünde, Hesaplar’ı tıklatın.
  3. Posta sekmesini tıklatın.
  4. POP3 hesabınızı tıklatın ve ardından Özellikler’i tıklatın.
  5. Gelişmiş sekmesini tıklatın.
  6. Sorun giderilinceye kadar sunucu zaman aşımı ayarını yavaş yavaş artırın.
Sunucunuz bağlantıyı beklenmeyen şekilde sonlandırdı. Bunun olası nedenleri sunucu sorunları, ağ sorunları veya uzun süre bir işlem yapılmaması olabilir. Hesap. hesap adı, Sunucu: ’sunucu adı’, Protokol: POP3, Sunucu Yanıtı: ’+OK’,

Aşağıdaki hata kodlarından birini veya daha fazlasını içeren bir hata iletisi de alabilirsiniz:

¤    0x800ccc15
¤    0x80042108
¤    0x800ccc0e
¤    0x8004210b
¤    0x800ccc0b
¤    0x800ccc79
¤    0x800ccc67
¤    0x80040900
¤    0x800ccc81


Nedeni


¤ Internet veya ağa bağlantınız yoktur veya posta sunucunuz geçici olarak çalışmıyordur.

¤ Hesap ayarlarınız yanlıştır.

¤ Outlook’taki kullanıcı profiliniz bozulmuştur.

¤ POP3 sunucunuzdaki bir e-posta öğesi bozulmuştur.

¤ Virüsten koruma yazılımınız hatalı yapılandırılmıştır.

¤ Outlook Express bilgisayarınızdan kaldırılmış veya yükleme bozulmuştur.

¤ Kişisel güvenlik duvarı yazılımınızın yapılandırması hatalıdır.

Çözüm


I. Yöntem; Bu hata iletilerinin en sık karşılaşılan nedenleri, Internet bağlantısı ile ilgili sorunlar ve Outlook’ta ya da Outlook Express’te hesap ayarlarının hatalı yapılandırılmış olmasıdır. İlk olarak, Internet’e bağlı olduğunuzdan emin olun.

II. Yönetim; Hesap Ayarlarınızın doğru olduğuna emin olun. (Bknz>>)

III. Yöntem; Outlook’u güvenli modda başlatmak için:

Windows Vista veya Windows 7

  1. Başlat ’ı tıklatın.
  2. Aramayı Başlat kutusuna outlook.exe /safe yazın.
  3. Enter tuşuna basın.

Windows XP, Windows Server 2003 veya Windows 2000

  1. Başlat’ı tıklatın.
  2. Çalıştır’ı tıklatın.
  3. outlook.exe /safe yazın.
  4. Tamam’ı tıklatın.

Outlook güvenli modda başlatıldığında Outlook eklentiler, önizleme bölmesi veya araç çubuğu özelleştirmeleri olmadan başlar ve bozuk bir profil ya da çakışan bir üçüncü taraf uygulaması veya eklentisi gösterebilir. Yeni bir e-posta profili oluşturmak için Yöntem 2’ye bakın. Çakışan bir uygulamayı veya eklentiyi belirleme konusunda yardım almak için Destek hizmetlerine başvurabilirsiniz.

IV. Yöntem; Yeni bir e-posta profili oluşturarak bu sorunlarını gidermeniz mümkün olabilir. Outlook’ta profil oluşturma hakkında daha fazla bilgi için E-Porta Kurulum Videolarına bakınız>>

V. Yöntem; Şüpheli iletileri posta kutunuzdan silmek probleminizi çözebilir.
Posta kutunuzda bozuk bir ileti varsa, aşağıdakilerden birini yaparak bu sorunu çözebilirsiniz:

¤  ISS’nize başvurun ve şüpheli tüm e-postaları silmelerini isteyin.

¤  ISS’nizin Web tabanlı e-posta programını kullanarak posta kutunuza erişin ve şüpheli tüm e-postaları silin.

VI. Yöntem; Virüsten koruma yazılımınız hatalı yapılandırılmış olabilir. Ek öneriler için virüsten koruma yazılımı satıcınızın Web sitesine bakabilirsiniz.
Aşağıdaki satıcılar tarafından geliştirilen virüsten koruma yazılımlarının bu soruna neden olduğu bilinmektedir.Daha fazla bilgi için virüsten koruma yazılımınız için aşağıdaki Web sitelerinden birini ziyaret edin:

Symantec:

Office programlarını Norton AntiVirus Office eklentisiyle nasıl kullanma hakkında daha fazla bilgi için:

329820 Office programları Norton AntiVirus Office eklentisiyle nasıl kullanılır

McAfee:

Trend Micro:

Panda:

Note Virüsten koruma yazılımı bilgisayarınızı virüslerden korunmasına yardımcı olur. Virüsten koruma programınızın devre dışı bırakıldığı sırada güvenmediğiniz kaynaklardaki dosyaları karşıdan yüklememeli ve açmamalı, güvenmediğiniz Web sitelerini ziyaret etmemeli ve e-posta eklerini açmamalısınız.
VII. Yöntem; Outlook Express bilgisayarınızdan kaldırıldıysa veya Outlook Express yüklemesi bozuksa, Outlook düzgün çalışmaz ve "Belirtiler" bölümünde anlatılan hata iletilerinden birini verebilir. Bu sorunu gidermek için Outlook Express’i onarın.
VIII. Yöntem; Dağıtım listesindeki tüm SMTP e-posta adreslerinin geçerli olduğunu doğruluğunu kontrol ediniz.
Dağıtım listesindeki bir SMTP adresi bozuksa veya yanlış biçimlendirilmişse, 0x8004210b hatası oluşabilir. Dağıtım listesindeki tüm adresleri inceleyerek doğru olduklarından emin olun. Ayrıca, dağıtım listesindeki her üyeye bağımsız metin iletileri göndererek bozuk adresi belirleyebilirsiniz.
IX. Yöntem; Güvenlik duvarı yazılımınızın yapılandırmasını inceleme;
Uyarı Bu geçici çözüm, bilgisayarın veya ağın kötü niyetli kullanıcılar veya virüsler gibi kötü amaçlı yazılımlar tarafından gerçekleştirilecek saldırılara karşı daha savunmasız kalmasına neden olabilir. Bu geçici çözüm önerilmez, ancak gerekli olduğunu düşünürseniz kullanabilmeniz amacıyla bu bilgiler sağlanmaktadır. Bu çözümü kullanmak kendi sorumluluğunuzdadır.

Önemli Bu adımlar güvenlik riskinizi artırabilir. Bu adımlar, bilgisayarın veya ağı kötü niyetli kullanıcılar veya virüsler gibi kötü amaçlı yazılımlar tarafından gerçekleştirilecek saldırılara karşı daha savunmasız kalmasına neden olabilir. Programların tasarlandıkları şekilde çalışmasını veya belirli program becerilerini kullanmasını sağlamak için, bu makalede anlatılan işlemin kullanılmasını öneririz. Bu değişiklikleri yapmadan önce, bu işlemin çalışma ortamınızda uygulanmasıyla ilişkili riskleri değerlendirmeniz önerilir. Bu işlemi kullanmaya karar verirseniz, sistemin korunmasına yardımcı olabilecek ek adımları da gerçekleştirin. Bu işlemi, yalnızca çok gerekliyse kullanmanızı öneririz.

Güvenlik duvarı yazılımınızı, aşağıdaki dosyaların Internet’e erişimine izin verecek şekilde yapılandırın:

Outlook Express için: Msimn.exe
Outlook için: Outlook.exe

Varsayılan olarak, çoğu e-posta istemcisinin 25 numaralı bağlantı noktasında giden trafiğe ve 110 numaralı bağlantı noktasında gelen trafiğe erişimi vardır. E-posta sunucunuzla iletişim kuran bağlantı noktaları hakkında daha fazla bilgi için ISS’nize veya sistem yöneticinize başvurun.

Aşağıdaki satıcılar tarafından geliştirilen güvenlik duvarı yazılımlarının bu soruna neden olduğu bilinmektedir:

McAfee
Symantec
ZoneLabs
Cisco
Sygate
Sonicwall
Freedom Security Zero Knowledge

McAfee Personal Firewall

McAfee Personal Firewall programınızdaki yapılandırma ayarlarını denetleyin ve Microsoft Outlook veya Microsoft Outlook Express’in tam erişimi olduğunu doğrulayın.
McAfee Personal Firewall’ı yapılandırma hakkında daha fazla bilgi için aşağıdaki McAfee Web sitesini ziyaret edin: http://www.mcafee.com Ya da McAfee Personal Firewall programını kaldırıp yeniden yükleyebilirsiniz. Yeniden yükleme işlemi, güvenlik duvarı tarafından kullanılan program imza dosyasını yeniden oluşturur. Buna ek olarak, bu işlem hem Outlook’un hem de Outlook Express’in Internet erişimine izin verilen programlar listesine eklenmesini sağlar.

Norton Personal Firewall (Symantec)
Symantec’in Norton Personal Firewall 2002, Norton Internet Security veya Norton SystemWorks yazılımını çalıştırıyorsanız, sorununuzu gidermek için yükseltme veya yeniden yapılandırma yönergesi edinmek amacıyla Symantec ürün desteğine başvurun.Symantec ile iletişim kurma hakkında daha fazla bilgi için şu Symantec Web sitesinde Symantec iletişim bilgilerini görüntüleyin: http://www.symantec.com/tr/tr/feedback/contactus.jsp

 

AYRICA EK OLARAK;


Hata koduyla birlikte bir de zaman aşımı hata iletisi varsa, Outlook’ta veya Outlook Express’te sunucu zaman aşımı ayarını artırarak bu sorunu giderebilirsiniz. Sunucu zaman aşımı ayarını artırmak için aşağıdaki yöntemlerden Outlook veya Outlook Express sürümünüze uygun olanı kullanın.

Outlook 2000 Şirket veya Çalışma Grubu modu (CW)

  1. Outlook’u başlatın.
  2. Araçlar menüsünde, Hizmetler’i tıklatın.
  3. Hizmetler sekmesinde, Internet E-postası’nı seçin ve Özellikler’i tıklatın.
  4. Gelişmiş sekmesini tıklatın.
  5. Sorun giderilinceye kadar sunucu zaman aşımı ayarını yavaş yavaş artırın.

Outlook 2000 Yalnızca Internet Postası (IMO)

  1. Outlook’u başlatın.
  2. Araçlar menüsünde, Hesaplar’ı tıklatın.
  3. Hedef hesabı seçin ve Özellikler’i tıklatın.
  4. Gelişmiş sekmesini tıklatın.
  5. Sorun giderilinceye kadar sunucu zaman aşımı ayarını yavaş yavaş artırın.

Outlook 2002 ve Outlook 2003

  1. Outlook’u başlatın.
  2. Araçlar menüsünde, E-posta Hesapları’nı tıklatın.
  3. Var olan e-posta hesabını görüntüle veya değiştir’i ve sonra da İleri’yi tıklatın.
  4. POP3 hesabınızı tıklatın ve ardından Değiştir’i tıklatın.
  5. Diğer Ayarlar’ı tıklatın.
  6. Gelişmiş sekmesini tıklatın.
  7. Sorun giderilinceye kadar sunucu zaman aşımı ayarını yavaş yavaş artırın.

Outlook 2007

  1. Outlook’u başlatın.
  2. Araçlar menüsünde, Hesap Ayarları’nı tıklatın.
  3. Hedef POP3 hesabını tıklatıp seçin ve ardından Değiştir’i tıklatın.
  4. Diğer Ayarlar’ı tıklatın.
  5. Gelişmiş sekmesini tıklatın.
  6. Sorun giderilinceye kadar sunucu zaman aşımı ayarını yavaş yavaş artırın.

Outlook 2010

  1. Outlook’u başlatın.
  2. Dosya menüsünde, Bilgi’yi tıklatın.
  3. Hesap Ayarları’nı tıklatın ve sonra listeden Hesap Ayarları’nı seçin.
  4. Hedef POP3 hesabını tıklatıp seçin ve ardından Değiştir’i tıklatın.
  5. Diğer Ayarlar’ı tıklatın.
  6. Gelişmiş sekmesini tıklatın.
  7. Sorun giderilinceye kadar sunucu zaman aşımı ayarını yavaş yavaş artırın.

Outlook Express 5.x ve 6.0

  1. Outlook Express’i başlatın.
  2. Araçlar menüsünde, Hesaplar’ı tıklatın.
  3. Posta sekmesini tıklatın.
  4. POP3 hesabınızı tıklatın ve ardından Özellikler’i tıklatın.
  5. Gelişmiş sekmesini tıklatın.
  6. Sorun giderilinceye kadar sunucu zaman aşımı ayarını yavaş yavaş artırın.
Sunucuyla iletişim sırasında zaman aşımı oldu 0x800ccc19

Aşağıdaki hata kodlarından birini veya daha fazlasını içeren bir hata iletisi de alabilirsiniz:

¤    0x800ccc15
¤    0x80042108
¤    0x800ccc0e
¤    0x8004210b
¤    0x800ccc0b
¤    0x800ccc79
¤    0x800ccc67
¤    0x80040900
¤    0x800ccc81


Nedeni


¤ Internet veya ağa bağlantınız yoktur veya posta sunucunuz geçici olarak çalışmıyordur.

¤ Hesap ayarlarınız yanlıştır.

¤ Outlook’taki kullanıcı profiliniz bozulmuştur.

¤ POP3 sunucunuzdaki bir e-posta öğesi bozulmuştur.

¤ Virüsten koruma yazılımınız hatalı yapılandırılmıştır.

¤ Outlook Express bilgisayarınızdan kaldırılmış veya yükleme bozulmuştur.

¤ Kişisel güvenlik duvarı yazılımınızın yapılandırması hatalıdır.

Çözüm


I. Yöntem; Bu hata iletilerinin en sık karşılaşılan nedenleri, Internet bağlantısı ile ilgili sorunlar ve Outlook’ta ya da Outlook Express’te hesap ayarlarının hatalı yapılandırılmış olmasıdır. İlk olarak, Internet’e bağlı olduğunuzdan emin olun.

II. Yönetim; Hesap Ayarlarınızın doğru olduğuna emin olun. (Bknz>>)

III. Yöntem; Outlook’u güvenli modda başlatmak için:

Windows Vista veya Windows 7

  1. Başlat ’ı tıklatın.
  2. Aramayı Başlat kutusuna outlook.exe /safe yazın.
  3. Enter tuşuna basın.

Windows XP, Windows Server 2003 veya Windows 2000

  1. Başlat’ı tıklatın.
  2. Çalıştır’ı tıklatın.
  3. outlook.exe /safe yazın.
  4. Tamam’ı tıklatın.

Outlook güvenli modda başlatıldığında Outlook eklentiler, önizleme bölmesi veya araç çubuğu özelleştirmeleri olmadan başlar ve bozuk bir profil ya da çakışan bir üçüncü taraf uygulaması veya eklentisi gösterebilir. Yeni bir e-posta profili oluşturmak için Yöntem 2’ye bakın. Çakışan bir uygulamayı veya eklentiyi belirleme konusunda yardım almak için Destek hizmetlerine başvurabilirsiniz.

IV. Yöntem; Yeni bir e-posta profili oluşturarak bu sorunlarını gidermeniz mümkün olabilir. Outlook’ta profil oluşturma hakkında daha fazla bilgi için E-Porta Kurulum Videolarına bakınız>>

V. Yöntem; Şüpheli iletileri posta kutunuzdan silmek probleminizi çözebilir.
Posta kutunuzda bozuk bir ileti varsa, aşağıdakilerden birini yaparak bu sorunu çözebilirsiniz:

¤  ISS’nize başvurun ve şüpheli tüm e-postaları silmelerini isteyin.

¤  ISS’nizin Web tabanlı e-posta programını kullanarak posta kutunuza erişin ve şüpheli tüm e-postaları silin.

VI. Yöntem; Virüsten koruma yazılımınız hatalı yapılandırılmış olabilir. Ek öneriler için virüsten koruma yazılımı satıcınızın Web sitesine bakabilirsiniz.
Aşağıdaki satıcılar tarafından geliştirilen virüsten koruma yazılımlarının bu soruna neden olduğu bilinmektedir.Daha fazla bilgi için virüsten koruma yazılımınız için aşağıdaki Web sitelerinden birini ziyaret edin:

Symantec:

Office programlarını Norton AntiVirus Office eklentisiyle nasıl kullanma hakkında daha fazla bilgi için:

329820 Office programları Norton AntiVirus Office eklentisiyle nasıl kullanılır

McAfee:

Trend Micro:

Panda:

Note Virüsten koruma yazılımı bilgisayarınızı virüslerden korunmasına yardımcı olur. Virüsten koruma programınızın devre dışı bırakıldığı sırada güvenmediğiniz kaynaklardaki dosyaları karşıdan yüklememeli ve açmamalı, güvenmediğiniz Web sitelerini ziyaret etmemeli ve e-posta eklerini açmamalısınız.
VII. Yöntem; Outlook Express bilgisayarınızdan kaldırıldıysa veya Outlook Express yüklemesi bozuksa, Outlook düzgün çalışmaz ve "Belirtiler" bölümünde anlatılan hata iletilerinden birini verebilir. Bu sorunu gidermek için Outlook Express’i onarın.
VIII. Yöntem; Dağıtım listesindeki tüm SMTP e-posta adreslerinin geçerli olduğunu doğruluğunu kontrol ediniz.
Dağıtım listesindeki bir SMTP adresi bozuksa veya yanlış biçimlendirilmişse, 0x8004210b hatası oluşabilir. Dağıtım listesindeki tüm adresleri inceleyerek doğru olduklarından emin olun. Ayrıca, dağıtım listesindeki her üyeye bağımsız metin iletileri göndererek bozuk adresi belirleyebilirsiniz.
IX. Yöntem; Güvenlik duvarı yazılımınızın yapılandırmasını inceleme;
Uyarı Bu geçici çözüm, bilgisayarın veya ağın kötü niyetli kullanıcılar veya virüsler gibi kötü amaçlı yazılımlar tarafından gerçekleştirilecek saldırılara karşı daha savunmasız kalmasına neden olabilir. Bu geçici çözüm önerilmez, ancak gerekli olduğunu düşünürseniz kullanabilmeniz amacıyla bu bilgiler sağlanmaktadır. Bu çözümü kullanmak kendi sorumluluğunuzdadır.

Önemli Bu adımlar güvenlik riskinizi artırabilir. Bu adımlar, bilgisayarın veya ağı kötü niyetli kullanıcılar veya virüsler gibi kötü amaçlı yazılımlar tarafından gerçekleştirilecek saldırılara karşı daha savunmasız kalmasına neden olabilir. Programların tasarlandıkları şekilde çalışmasını veya belirli program becerilerini kullanmasını sağlamak için, bu makalede anlatılan işlemin kullanılmasını öneririz. Bu değişiklikleri yapmadan önce, bu işlemin çalışma ortamınızda uygulanmasıyla ilişkili riskleri değerlendirmeniz önerilir. Bu işlemi kullanmaya karar verirseniz, sistemin korunmasına yardımcı olabilecek ek adımları da gerçekleştirin. Bu işlemi, yalnızca çok gerekliyse kullanmanızı öneririz.

Güvenlik duvarı yazılımınızı, aşağıdaki dosyaların Internet’e erişimine izin verecek şekilde yapılandırın:

Outlook Express için: Msimn.exe
Outlook için: Outlook.exe

Varsayılan olarak, çoğu e-posta istemcisinin 25 numaralı bağlantı noktasında giden trafiğe ve 110 numaralı bağlantı noktasında gelen trafiğe erişimi vardır. E-posta sunucunuzla iletişim kuran bağlantı noktaları hakkında daha fazla bilgi için ISS’nize veya sistem yöneticinize başvurun.

Aşağıdaki satıcılar tarafından geliştirilen güvenlik duvarı yazılımlarının bu soruna neden olduğu bilinmektedir:

McAfee
Symantec
ZoneLabs
Cisco
Sygate
Sonicwall
Freedom Security Zero Knowledge

McAfee Personal Firewall

McAfee Personal Firewall programınızdaki yapılandırma ayarlarını denetleyin ve Microsoft Outlook veya Microsoft Outlook Express’in tam erişimi olduğunu doğrulayın.
McAfee Personal Firewall’ı yapılandırma hakkında daha fazla bilgi için aşağıdaki McAfee Web sitesini ziyaret edin: http://www.mcafee.com Ya da McAfee Personal Firewall programını kaldırıp yeniden yükleyebilirsiniz. Yeniden yükleme işlemi, güvenlik duvarı tarafından kullanılan program imza dosyasını yeniden oluşturur. Buna ek olarak, bu işlem hem Outlook’un hem de Outlook Express’in Internet erişimine izin verilen programlar listesine eklenmesini sağlar.

Norton Personal Firewall (Symantec)
Symantec’in Norton Personal Firewall 2002, Norton Internet Security veya Norton SystemWorks yazılımını çalıştırıyorsanız, sorununuzu gidermek için yükseltme veya yeniden yapılandırma yönergesi edinmek amacıyla Symantec ürün desteğine başvurun.Symantec ile iletişim kurma hakkında daha fazla bilgi için şu Symantec Web sitesinde Symantec iletişim bilgilerini görüntüleyin: http://www.symantec.com/tr/tr/feedback/contactus.jsp

 

AYRICA EK OLARAK;


Hata koduyla birlikte bir de zaman aşımı hata iletisi varsa, Outlook’ta veya Outlook Express’te sunucu zaman aşımı ayarını artırarak bu sorunu giderebilirsiniz. Sunucu zaman aşımı ayarını artırmak için aşağıdaki yöntemlerden Outlook veya Outlook Express sürümünüze uygun olanı kullanın.

Outlook 2000 Şirket veya Çalışma Grubu modu (CW)

  1. Outlook’u başlatın.
  2. Araçlar menüsünde, Hizmetler’i tıklatın.
  3. Hizmetler sekmesinde, Internet E-postası’nı seçin ve Özellikler’i tıklatın.
  4. Gelişmiş sekmesini tıklatın.
  5. Sorun giderilinceye kadar sunucu zaman aşımı ayarını yavaş yavaş artırın.

Outlook 2000 Yalnızca Internet Postası (IMO)

  1. Outlook’u başlatın.
  2. Araçlar menüsünde, Hesaplar’ı tıklatın.
  3. Hedef hesabı seçin ve Özellikler’i tıklatın.
  4. Gelişmiş sekmesini tıklatın.
  5. Sorun giderilinceye kadar sunucu zaman aşımı ayarını yavaş yavaş artırın.

Outlook 2002 ve Outlook 2003

  1. Outlook’u başlatın.
  2. Araçlar menüsünde, E-posta Hesapları’nı tıklatın.
  3. Var olan e-posta hesabını görüntüle veya değiştir’i ve sonra da İleri’yi tıklatın.
  4. POP3 hesabınızı tıklatın ve ardından Değiştir’i tıklatın.
  5. Diğer Ayarlar’ı tıklatın.
  6. Gelişmiş sekmesini tıklatın.
  7. Sorun giderilinceye kadar sunucu zaman aşımı ayarını yavaş yavaş artırın.

Outlook 2007

  1. Outlook’u başlatın.
  2. Araçlar menüsünde, Hesap Ayarları’nı tıklatın.
  3. Hedef POP3 hesabını tıklatıp seçin ve ardından Değiştir’i tıklatın.
  4. Diğer Ayarlar’ı tıklatın.
  5. Gelişmiş sekmesini tıklatın.
  6. Sorun giderilinceye kadar sunucu zaman aşımı ayarını yavaş yavaş artırın.

Outlook 2010

  1. Outlook’u başlatın.
  2. Dosya menüsünde, Bilgi’yi tıklatın.
  3. Hesap Ayarları’nı tıklatın ve sonra listeden Hesap Ayarları’nı seçin.
  4. Hedef POP3 hesabını tıklatıp seçin ve ardından Değiştir’i tıklatın.
  5. Diğer Ayarlar’ı tıklatın.
  6. Gelişmiş sekmesini tıklatın.
  7. Sorun giderilinceye kadar sunucu zaman aşımı ayarını yavaş yavaş artırın.

Outlook Express 5.x ve 6.0

  1. Outlook Express’i başlatın.
  2. Araçlar menüsünde, Hesaplar’ı tıklatın.
  3. Posta sekmesini tıklatın.
  4. POP3 hesabınızı tıklatın ve ardından Özellikler’i tıklatın.
  5. Gelişmiş sekmesini tıklatın.
  6. Sorun giderilinceye kadar sunucu zaman aşımı ayarını yavaş yavaş artırın.


  Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış

  Yorum Ekle

Ad Soyad :
E-Posta :
Mesaj :
Güvenlik Kodu :


Bu sitenin tüm hakları saklıdır. Emine SELÇUK 2007-2012© Emine Sel�uk    0
emineWEBTR